Kwig

Konverziónövelő vizuális trükkök

Látogatószám, konverziók, analitikák? Mind ez könnyen belátható. Minden ezzel foglalkozó szakember tudja, mekkora forgalmat ér el, mert ott van az Analytics szolgáltatásban. De ami a látogatókat fogadja, és annak következményei már nem ilyen egyszerűen beláthatóak. Ezért könnyű tanácsot adni a forgalom irányítására, de a webes tervezési tippek nehezek. Olyan sok tényező van. Végtelennyi sikeres webdesign projekt után is nehéz megtudnunk, mi fog működni a legjobban.

Ez a cikk olyan webdesign tippeket tartalmaz, amelyekkel növelheti konverziós értékeit. E tippek többségét kutatások támasztják alá. Ezek kezdő tervezőknek és haladó UX profiknak egyaránt szólnak, kis- és nagyvállalkozások számára. Itt találhatóak a legjobb tanácsaink, ötleteink és inspirációnk a kiemelkedő eredményt elérő weboldalak tervezéséhez.Gyönyörű webhelyek, amelyek fogyasztót csinálnak a látogatókból.

Hick törvénye

Hick törvénye kimondja, hogy minél több választási lehetősége van az egyénnek, annál tovább fog tartani a döntés meghozatala. Valójában több lenyűgöző tanulmány is készült erről a jelenségről, amelyekben összehasonlították a potenciális fogyasztók választását a kínálat nagyságának függvényében. Minden tanulmányban azt tapasztalták, hogy a kisebb kínálatból nagyobb százalék döntött úgy, hogy vásárol.
Hogy ezt mégis hogyan alkalmazhatjuk oldalunk fejlesztésében? Néhány ötlet, hogy miként is segítheti ez a konverziókat:
– csökkentsük a menüpontok számát
– kevés CTA elhelyezése (Call To Action, azaz „Cselekvésre való felszólítás”)
– kizárólag olyan social media gombok megjelenítése, amelyen aktív a vállalkozás
– 1 konkrét, egyértelmű célja legyen minden oldalnak.

Kattintások helyett görgetés

Amennyiben sok információt kell feltüntetni, és abból a sok információból semmit sem akar kihagyni akkor milyen lehetőséget érdemes választani? A válasz kifejezetten egyszerű: Csak tűntessen fel mindent egy nagyon hosszú oldalon az átlinkelések, gombok helyett. Bármilyen hihetetlen, kiemelkedően nagy hatással lesz ez konverzióira. A Crazy Egg, weboldal optimalizálással foglalkozó vállalat készített egy esettanulmányt, amely bizonyítja ezt. Egy oldalt néhány hétig vizsgáltak, majd az összes elérhető tartalmat egy kb. 20x olyan hosszú oldalon tüntették fel. Eredményül a konverziók száma 30%-al növekedett, ami azt bizonyítja, hogy a felhasználók számára kényelmesebb a görgetés mint az átkattintás (valószínüleg a külön-külön töltési idők elkerülése miatt).

A figyelem irányítása emberi vizuális jelzésekkel

A webdesignerek munkájának legfőbb, legfontosabb része a felhasználók irányításának megtervezése. Súlyt adhatnak azoknak a részeknek amelyek fontosak a felhasználói élményben és irányíthatják a látogatók fókuszát. Ahhoz, hogy ezt elérjük, használhatunk közvetlenebb vizuális jelzéseket is. Ilyen például az, hogy az emberek legnagyobb százaléka mindig ugyanabba az irányba néz, amerre az oldalon látott alak, személy.
Utána
Előtte
Ezt nagyon egyszerűen alkalmazhatjuk, azonban figyelembe kell venni, hogy ennél erősebb jelekkel még nagyobb hatást kelthetünk. Például ha a CTA-ra egy nyíl mutat, az egyértelműen jobban felkelti a figyelmet, mint az arra irányuló tekintet.

Megfelelő sorrendek felállítása

Rendezett és rendezetlen listák használata nagyszerű módja az információk hozzáférhetőbbé tételének. Kiderült azonban, hogy itt is figyelni kell, hiszen kiemelkedően ingatag az emberi figyelem. A tanulság egyszerű: Amennyiben felsorol valamit, mindig helyezze a legfeltűnőbb helyzetbe azokat, amelyek Ön szerint fontosak.

Társadalmi bizonyíték

Ez annyit jelent, hogy az emberek hajlamosak arra, hogy úgy tegyenek, mint mások. Ez azt jelenti, hogy ha egy embercsoport jóváhagy valamit, akkor mások valószínűleg ugyanezt teszik majd. Ezt felhasználhatjuk, például visszajelzések feltűntetésével, felhasználói idézetekkel, képekkel, véleményekkel.

Fokozott „carousel” és „slider” használat

Évek óta népszerűek, és az ügyfelek szeretik őket. De van egy probléma ezeknek a használatával: a látogatók csak az első diát nézik meg. Nagyon sok olyan tanulmány született, amelyek mind ugyanarra a következtetésre jutottak. A későbbi diákon megjelenő üzenetek kevésbé lényegesek, és az ott feltüntetett CTA-ra valószínűleg nem kattintanak a felhasználók. Tehát mit lehet tenni helyette? Építse fel úgy a diákat, hogy a látogató az oldal lefelé görgetésével mindegyiket láthassa. Használjon kiemelt képet, az egyik leghatásosabb diát használva

Használja a színt a látogatók figyelmének felhívására a CTA felé

A színek érzelmi konnotációval bírnak (a piros sürgős, a kék nyugodt), és részei a brandelés szabványainak. De lehetőséget kínálnak arra is, hogy a látogatók figyelmét a gombok és a CTA felé fordítsák.
 
Javaslatunk: Válasszon egy színt minden linkjéhez, gombjához és áthúzási effektusához. Tegye olyan színűvé, amely különbözik a tervezés során használt Brand színeitől (ezek a „passzív színek”). A művelet színét sehol máshol, csak a kattintható elemekben használja.

Fekete

A fekete a hatalomhoz, az eleganciához, a formalitáshoz, a halálhoz, a gonoszsághoz és a rejtélyhez társul. A fekete nagyszerű példa arra, hogyan lehet egy színt a körülményektől függően különböző jelentések ábrázolására használni. Személy szerint mindig is előszeretettel használtam weboldalakon, hogy ezzel fenntartsam az összhangot és az eleganciát. Remekül használható arra is, hogy felhívja a figyelmet az oldal más elemeire. Próbálja meg a feketét használni az általános információkhoz, és használjon olyan színt, mint a zöld vagy a piros, hogy felhívja a figyelmet a főbb címekre vagy a cselekvésre ösztönző gombokra, amelyeknek kiemelkedőbbnek kell lenniük.

Piros

A vörös a tűz és a vér színe. Jellemzően energiával, erővel, elszántsággal és szenvedéllyel azonosítjuk. Egyes kultúrákban a vörös a veszélyre és a háborúra is utal. Weboldalak tervezésénél vöröset csak hangsúlyos színként szokás használni. Ez egy nagyon erőteljes szín, amely fontos szerepet játszhat a konverziók ösztönzésében és a figyelem felhívásában. A vöröset hibaüzenetekre is használják, ezért ne feledje, hogy sok esetben negatív jelentést hordoz magában. Ennek ellenére ez minden más színnél gyorsabban felhívja az olvasó figyelmét.

Zöld

A zöld a természet színe, amely a növekedést, a jólétet, a frissességet és a termékenységet szimbolizálja. A weboldalakon a zöld az a szín, amely a látogatókat az értékesítési tölcséren keresztül vezeti. Az emberek hajlamosak a zöldet a pozitivitáshoz kapcsolni, és nagy valószínűséggel a zöld gombokra kattintanak. Érdemes fenntartani a zöld színt a cselekvésre ösztönzés és a beküldési gombok számára, ez segít létrehozni egy mintát a webhely UX-jében.

Narancssárga

A narancs ötvözi a vörös energiáját és a sárga boldogságát. Trópusi tájakkal, emelkedettséggel, örömmel és napsütéssel társul. A narancssárga a 2016-os weboldal-tervezés során a leggyakrabban használt színek között van. Olyan élénk színű, hogy nem meglepő, hogy az elmúlt évben ilyen trenddé vált. Érdemes a narancssárgát fókuszpontként használni a tervezésnél, különösen, ha a brand színeivel össze tudja kötni.

Sárga

A sárga az összes szín közül a legfényesebb. Ez a napsütés színe, gyakran társul az intellektussal és az energiával. A sárga nagyszerű munkát végez barátságos és szellős hangulat létrehozásában a webhelyén. Helyes használat esetén a sárga optimizmust és boldogságot mutathat.

Kék

A kék az ég és a tenger színe. Gyakran összefügg a mélységgel és a stabilitással. Régóta a bizalom, a menny és a hűség szimbóluma. Mivel az üzleti bizalom elnyerése elengedhetetlen a vállalkozás sikere szempontjából, nem meglepő, hogy a kék a legnépszerűbb szín, amelyet logókban és márkákban használnak. Tényleg nem tévedhet el a kék színnel, ezért mindig azt javasolnám, hogy tegye kiindulópontnak a weboldal színvilágában. Próbálja ki a kék néhány változatát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy webhelye egyedi és emlékezetes.

Fehér

A fehér a fénnyel, tisztasággal és ártatlansággal társul. Az emberek a fehéret összekapcsolják a tisztasággal és az erkölcsösséggel. Fantasztikus körítésként szolgál más színekhez is, és bármilyen kombinációban jól működik. Szinte minden webhely, amelyet lát, fehér oldalt tartalmaz. Ha tiszta elrendezést és felhasználói élményt szeretne létrehozni, tartson meg minél több helyet. Könnyűvé teszi a webhelye elemeiben való navigálást.